Cze! Z prawdziwą przyjemnością przynoszę oskarenkę 2010. Guściki, zdecydowanie guściki! Kolory moje, bo oszaleć można z tymi odcieniami! Kto przeczyta całość, ten miszcz. NOMINATIONS BY CATEGORY - 82ND AWARDS -
(czili oskarenka 2010. Zastrzega sie mozliwosc zmian w ciagu nastepnych czterech dni.) /No co jest? Pan Fizyk twierdzi, ze reklamacji nie uwzglednia sie!/ #ale uwzględnia się reklamy - Druhny poczytają MU o dokumencie o Wisławie: http://www.chlip-hop.bloog.pl#Performance by an actor in a leading role
****Jeff Bridges in "Crazy Heart" [SZALONE SERCE] (Fox Searchlight)
George Clooney in "Up in the Air" [W CHMURACH] (Paramount in association with Cold Spring Pictures and DW Studios)
#### &&&&& Colin Firth in "A Single Man" [SAMOTNY MĘŻCZYZNA] (The Weinstein Company)
Morgan Freeman in "Invictus" [NIEZWYCIĘŻONY] (Warner Bros.)
Jeremy Renner in "The Hurt Locker" [W PUŁAPCE WOJNY] (Summit Entertainment)
(jak juz wspominalam Jeff Bridges to nie jest bynajmniej "moj" aktor. Wolalabym zdecydowanie oddac glos na Colina Firtha/ktory jest zreszta swietny w swojej roli!/ To Jeff Bridges jednak dal postaci ktora gral serce i dusze...Hihi...no i niech juz w koncu dostatnie tego zaleglego Oskara za "Duzego Lebowskiego" /czy jak to tam przetlumaczyli, hihi/! BUM!) /Emciu, no wez! Toz to nasza oskarenka, no! To co mi Druhna maci tynk gustami holylodzkim? Apeluje, zeby glosy oddawac zgodnie z wlasnym sumieniem. Colin Firth, raz! PS Wygra Jeff B., new Wrestler, auuuu/ #E! Krzyżyki są moje …czasem. Widziałam Clooneya (ciągle taki sam jako aktor i postacie, nuda już!) i Freemana, ale stawiam w ciemno na Colina – sumieniem, to sumieniem, czy tam sercem. A Druhny widziały "Wszystko o Morganach" - no muszę pójść, wirus Granta ma się dobrze# Performance by an actor in a supporting role
&&&&& Matt Damon in "Invictus" (Warner Bros.)
Woody Harrelson in "The Messenger" (Oscilloscope Laboratories)
Christopher Plummer in "The Last Station" (Sony Pictures Classics)
####Stanley Tucci in "The Lovely Bones" [NOSTALGIA ANIOŁA] (DreamWorks in association with Film4, Distributed by Paramount)
****Christoph Waltz in "Inglourious Basterds" [BĘKARTY WOJNY] (The Weinstein Company)
(
sorki-rosolki ale tutaj to tylko i wylacznie moze byc Herr Waltz) /Emciu, masz racje – wygra Krzys Walczyk, ale glos oddaje na stajnie Petera Jacksona. No co? Niech zyje patriotyzm lokalny. Cudze chwalicie, a swego nie znacie. Koniec cytatu/[/color]
#tu oddam głos pod publisię i oświadczam, że oddam najwyżej jeden głos na Bękarty wojny, sorry! Nie dotrwałam do końca, doliczyłam do dziesiątego malowniczego trupa i koniec# Performance by an actress in a leading role
Sandra Bullock in "The Blind Side" (Warner Bros.)
Helen Mirren in "The Last Station" (Sony Pictures Classics)
####Carey Mulligan in "An Education" [BYŁA SOBIE DZIEWCZYNA] (Sony Pictures Classics)
*Gabourey Sidibe in "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate)
&&&& Meryl Streep in "Julie & Julia" (Sony Pictures Releasing)
(hihi...po pierwsze uwazam, ze to jest nie w porzadku zeby umieszczac Meryl w w jednej kategorii z innymi aktorkami. Meryl to klasa sama w sobie i nawet jezeli gra ciotke Julke to odbija od reszty. Po drugie Druhny pozwola, ze sie jeszcze namysle nad ta kategoria, czyt, zlamie sie i pojde zobaczyc Sandre Bullock...bo mi sie tu nikt AZ tak nie wysuwa na pierwsze miejsce gdy pomine Meryl...Ach te oskarowe dylematy...) /oczywiscie, ze Meryl powinna miec wlasna kategorie, phi! Po obejrzeniu „The Blind Side”, stawiam na Carey Mulligan w „An Education”. Zdecydowanie Jenny w tym filmie powinna miec na imie Rita. Auuuuc!/
#to ja głosuję na Meryl, choć nie rozumiem, dlaczego akurat za tę rolę sypie się tyle nagród# Performance by an actress in a supporting role
Penélope Cruz in "Nine" (The Weinstein Company)
Vera Farmiga in "Up in the Air" (Paramount in association with Cold Spring Pictures and DW Studios)
#### &&&& Maggie Gyllenhaal in "Crazy Heart" (Fox Searchlight)
Anna Kendrick in "Up in the Air" (Paramount in association with Cold Spring Pictures and DW Studios)
****Mo'Nique in "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate)
(Mo'Nique jest w tym filmie matka ktorej zadnemu dziecku nie zycze...) /ale czy to oznacza, ze trzeba dostac za to Oskara? Go Maggie, go!/ #w ciemno niech będzie Maggie, ma potencjał# Best animated feature film of the year
"Coraline" [KORALINA I TAJEMNICZE DRZWI] (Focus Features) Henry Selick
#### * &&&&&"Fantastic Mr. Fox" [FANTASTYCZNY PAN LIS] (20th Century Fox) Wes Anderson
"The Princess and the Frog" [KSIĘŻNICZKA I ŻABA] (Walt Disney) John Musker and Ron Clements
"The Secret of Kells" [SEKRET Z KSIĘGI Z KELLS] (GKIDS) Tomm Moore
"Up" [ODLOT] (Walt Disney) Pete Docter
(widzialm tylko "Up" i byl tylko OK. Mam nadzieje, Mr Fox pana Wesa ma wiecej charakteru.) /jakie mam nadzieje? Na filmy Wesa oddajemy glosy w ciemno!/ #tto ja tym razem dołączam sie do Druhen, bo nic nie widziałam, ja tam czekam na kolejnego Shreka# Achievement in art direction
"Avatar" (20th Century Fox) Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg
Set Decoration: Kim Sinclair
####****
&&&& "The Imaginarium of Doctor Parnassus" (Sony Pictures Classics) Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro
Set Decoration: Caroline Smith
"Nine" (The Weinstein Company) Art Direction: John Myhre
Set Decoration: Gordon Sim
"Sherlock Holmes" (Warner Bros.) Art Direction: Sarah Greenwood
Set Decoration: Katie Spencer
"The Young Victoria" (Apparition) [MŁODA WIKTORIA] Art Direction: Patrice Vermette
Set Decoration: Maggie Gray
(no coz..., nie mozna odmowic "Avatarowi" oryginalnosci, wyobrazni etc., ale swiat Dr Parnassusa ma w sobie MAGIE.) /Emciu, no tak bardzo sie staralam oddawac glosy na rozne filmy, zebysmy trafily w sedno, ale w tej kategorii musze oddac glos na ten sam film, hi hi/ #o, tu widziałam trzy filmy i też stawiam na Imaginarium; osoby z lękiem wysokości proszone są o rozwagę z oglądaniem!# Achievement in cinematography
"Avatar" (20th Century Fox) Mauro Fiore
"Harry Potter and the Half-Blood Prince" (Warner Bros.) Bruno Delbonnel
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Barry Ackroyd
****"Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) Robert Richardson
#### &&&&"The White Ribbon" (Sony Pictures Classics) Christian Berger
(hmmm...Druhny mi tu znowu musza wytlumaczyc jak sie ma cinematografia do manipulacji komputerowej? Uwazam, ze powinna byc nowa kategoria oskarowa-"Cinematografia wirtualna". Nie odmawiam bynajmniej Avatarowi umiejetnosci tworzenia niewiayrygodnych wizji..., ale glos oddaje na "Inglorious Basterds". Widzialam ten film juz dosyc dawno i do dzisaj mam seceny z niego przed oczodolami. Cinematografia ktora zostawia ZNAK.) /hiiii, dlatego w tej kategorii glosujemy na “The White Ribbon”. Reszte filmow wsadzamy do klomby zwanej manipulacja komputerowa @ Emcia/ #lubię, jak obraz odpowiada treści i to jeszcze w klasycznej konwencji, więc Wstążka, brrrr# Achievement in costume design
****"Bright Star" (Apparition) Janet Patterson
&&&& "Coco before Chanel" (Sony Pictures Classics) Catherine Leterrier
####"The Imaginarium of Doctor Parnassus" (Sony Pictures Classics) Monique Prudhomme
"Nine" (The Weinstein Company) Colleen Atwood
"The Young Victoria" (Apparition) Sandy Powell
(bo sa kostiumy i kostiumy, hihi...jezeli wygra Dr Parnassus to sie nie obraze...) {2x Nine. Tak obstawiam. Chociaż nie widziałam niczego!} /no to w imieniu Emci glosuje na szmateksy z Doktora P./ #to ja wybieram Coco, a co! Druhny pamiętają, jak Coco siedzi na łóżku i za chwilę podejmie życiową decyzję? Królestwo dla tego, kto znajdzie ten kadr, mnie sie nie udało# Achievement in directing
"Avatar" (20th Century Fox) James Cameron
####****"The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Kathryn Bigelow
"Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) Quentin Tarantino
&&&&"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate) Lee Daniels
"Up in the Air" (Paramount in association with Cold Spring Pictures and DW Studios) Jason Reitman
(Caly feministyczny swiat fimowy spoglada z uwaga na Akademie...Bedzie trwal Boys Club czy wpuszcza kobiete? NO! PS I niech sie pan Chartier nie osmiesza wysylajac listy-petycje do czlonkow Akademii. PHI, tu sie wrecza nagrode za rezyserie a nie za kampanie wyborcza!) /Feministki Hollywood laczcie sie! Kobiety do kamer! No Sowus, sama widzisz, nie sama operacja plastyczna zyje Holylod/ #wiadomo, że dostanie Avatar, więc dam coś na Precious, bo jeszcze nie widziałam# Best documentary feature
####"Burma VJ" (Oscilloscope Laboratories)
A Magic Hour Films Production Anders estergaard and Lise Lense-M°ller
"The Cove" (Roadside Attractions)
An Oceanic Preservation Society Production Nominees to be determined
"Food, Inc." (Magnolia Pictures)
A Robert Kenner Films Production Robert Kenner and Elise Pearlstein
"The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers"
A Kovno Communications Production Judith Ehrlich and Rick Goldsmith
****"Which Way Home"
A Mr. Mudd Production Rebecca Cammisa
(Nie widzialam "Which Way Home", ale sluchalam rozmowy z rezyserem, i to jest wlasnie fragment historii uchwycony na goraco w tej czesci swiata. Czili DO-KU-MENT.) /co kraj / kontynent, to obyczaj, tfu, problemy polityczne. Glos oddajemy na “Burme VJ”/ #nie wiem, wyjątkowo nie zabieram głosu#Best documentary short subject
"China's Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province"
A Downtown Community Television Center Production Jon Alpert and Matthew O'Neill
"The Last Campaign of Governor Booth Gardner"
A Just Media Production Daniel Junge and Henry Ansbacher
"The Last Truck: Closing of a GM Plant"
A Community Media Production Steven Bognar and Julia Reichert
"Music by Prudence"
An iThemba Production Roger Ross Williams and Elinor Burkett
#### **** &&&& "Rabbit Ó la Berlin" (Deckert Distribution)
An MS Films Production Bartek Konopka and Anna Wydra
(hihi...dobra nie badzmy tacy zasciankowi i dajmy szanse europejskiemu "Krolikowi..." Prosze nie mylic z Krolikiem z Krainy Czarow Alicji! Zburzmy ten Mur Akademio!) /no to glosujemy na Oskary 2011? Prosze bardzo. “Alicja, tfu, Albercia w Krainie Czarow” Toma B., raz!/ #obiektywizm to MY!# Achievement in film editing
**** &&&& "Avatar" (20th Century Fox) Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron
"District 9" (Sony Pictures Releasing) Julian Clarke
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Bob Murawski and Chris Innis
#### "Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) Sally Menke
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate) Joe Klotz
(dobra niech ma) /niech ten tez ma/ #i to już prawie wszystko, co dałabym Avatarowi# Best foreign language film of the year
"Ajami"(Kino International)
An Inosan Production Israel
"El Secreto de Sus Ojos" (Sony Pictures Classics)
A Haddock Films Production Argentina
"The Milk of Sorrow"
A Wanda Visi?n/Oberon CinematogrÓfica/Vela Production Peru
**** "Un Prophete" (Sony Pictures Classics)
A Why Not/Page 114/Chic Films Production France
#### &&&& "The White Ribbon" (Sony Pictures Classics)
An X Filme Creative Pool/Wega Film/Les Films du Losange/Lucky Red Production Germany
(obstawiam film o terrorystach ale przyzma sie, ze WOGOLE nie wiem o czym jest "Ajami", moze tez o terrorystach?) /Emciu, Druhna nie szasta wolnoscia slowa na prawo i lewo. Ajami opowiada o dorastaniu Arabow w Izraelu. Zeby uniknac pierdla na takiej przykladowej Kubie, grzecznie glosujemy na “The White Ribbon”/ #spotka nas za to kara, ale to dla naszego dobra# Achievement in makeup
#### "Il Divo" (MPI Media Group through Music Box) Aldo Signoretti and Vittorio Sodano
**** "Star Trek" (Paramount and Spyglass Entertainment) Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow
&&&& "The Young Victoria" (Apparition) Jon Henry Gordon and Jenny Shircore
(zaczyna mnie tu ogarniac glupawka, bo nic nie widzialam@Maszmunu) /a moze by tak stworzyc kategorie najlepiej zrobionych operacji plastycznych zamiast mejkapu, co? Glupawka, czek!/ #rachunek prawdopodobieństwa, czek# Achievement in music written for motion pictures (Original score)
"Avatar" (20th Century Fox) James Horner
"Fantastic Mr. Fox" (20th Century Fox) Alexandre Desplat
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Marco Beltrami and Buck Sanders
#### **** &&&& "Sherlock Holmes" (Warner Bros.) Hans Zimmer
"Up" (Walt Disney) Michael Giacchino
(kurna, a w "Hurt Locker" WOGOLE byla jakas muzyka? Ogluchlam od wystrzalow czy jak? Bo w Avatarze to wiem, ze byly ladne dzwieki, ale stawiam na pana Zimmera. Phi. Sherlock tez moze byc Gladiatorem! BUM!) /Emciu! Jak to nie bylo muzyki? Jasne, ze byla, przed wystrzalami, budowala napiecie, te sprawy! PS Jasne, ze Hansik. PS 9 Emciu, cos czarno widze te nasze trafienia w dziesiatke, ech/ #choć z wahaniem; a przez pierwsze dziesięć minut filmu czułam się, jakby mi ktoś udowodniał, że nie ma św. Mikołaja, buuuu# Achievement in music written for motion pictures (Original song)
"Almost There" from "The Princess and the Frog" (Walt Disney) Music and Lyric by Randy Newman
"Down in New Orleans" from "The Princess and the Frog" (Walt Disney) Music and Lyric by Randy Newman
"Loin de Paname" from "Paris 36" (Sony Pictures Classics) Music by Reinhardt Wagner
Lyric by Frank Thomas
#### &&&& "Take It All" from "Nine" (The Weinstein Company) Music and Lyric by Maury Yeston
**** "The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)" from "Crazy Heart" (Fox Searchlight) Music and Lyric by Ryan Bingham and T Bone Burnett
(
uwazam, ze Ryan Bingham ma zadatki na pana Tomka. No chyba, ze bedziemy dawac Achivement Award panu Newmanowi to ewentualnie...) /obrazam sie w imieniu Pana Tomka i złosliwie podcinam sowie tynk w tym typowaniu glosujac na “Nine”, phi!/ #no chyba za to musicalowi można dać nagrodę, co ne?# Best motion picture of the year
**** "Avatar" (20th Century Fox)
A Lightstorm Entertainment Production James Cameron and Jon Landau, Producers
"The Blind Side" (Warner Bros.)
An Alcon Entertainment Production Nominees to be determined
"District 9" (Sony Pictures Releasing)
A Block/Hanson Production Peter Jackson and Carolynne Cunningham, Producers
"An Education" (Sony Pictures Classics)
A Finola Dwyer/Wildgaze Films Production Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment)
A Voltage Pictures Production Nominees to be determined
&&&& "Inglourious Basterds" (The Weinstein Company)
A Weinstein Company/Universal Pictures/A Band Apart/Zehnte Babelsberg Production Lawrence Bender, Producer
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate)
A Lee Daniels Entertainment/Smokewood Entertainment Production Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness and Gary Magness, Producers
#### "A Serious Man" (Focus Features)
A Working Title Films Production Joel Coen and Ethan Coen, Producers
"Up" (Walt Disney)
A Pixar Production Jonas Rivera, Producer
"Up in the Air" (Paramount in association with Cold Spring Pictures and DW Studios)
A Montecito Picture Company Production Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, Producers
(niech juz panu Cameronowi zwroca te miliony! Ament! No i moje dzieci glosuja na "Avatar"...Oczywiscie najlepszym filmem roku zostaje "Tatarak" Miszcza Wajdy. Oscar RAZ!) /no i na cholerkunie mamy 10 filmow w tej kategorii? Skoro Emcia obstawila faworyta, to ze spokojnym sumieniem mozna glosowac na film a nie manipulacje. Bracia C. zawsze i wszedzie! No co? Druhny nie znaja sie na hazardzie? Obstawia sie i zawsze sie przegrywa, taki lajf./ #dziesięć filmów i żadnego faworyta u mnie, więc dla żartu niech ma ten Tarantino, co mi tam# Best animated short film
"French Roast"
A Pumpkin Factory/Bibo Films Production Fabrice O. Joubert
#### "Granny O'Grimm's Sleeping Beauty" (Brown Bag Films)
A Brown Bag Films Production Nicky Phelan and Darragh O'Connell
&&&& "The Lady and the Reaper (La Dama y la Muerte)"
A Kandor Graphics and Green Moon Production Javier Recio Gracia
"Logorama" (Autour de Minuit)
An Autour de Minuit Production Nicolas Schmerkin
"A Matter of Loaf and Death" (Aardman Animations)
An Aardman Animations Production Nick Park
(przepraszam ale tej kategorii jeszcze nie obstawiam, bo moze uda mi sie te filmy zobaczyc w malym kinie. Graja ale kurna we wczesnych godzinach...) /glosuje w ciemno na Albercie, hi hi/ #fajny tytuł# Best live action short film
**** "The Door" (Network Ireland Television)
An Octagon Films Production Juanita Wilson and James Flynn
&&&& "Instead of Abracadabra" (The Swedish Film Institute)
A Direct÷rn & Fabrik÷rn Production Patrik Eklund and Mathias Fjellstr÷m
"Kavi" A Gregg Helvey Production Gregg Helvey
#### "Miracle Fish" (Premium Films)
A Druid Films Production Luke Doolan and Drew Bailey
"The New Tenants" A Park Pictures and M & M Production Joachim Back and Tivi Magnusson
(melduje, ze bylam i widzialam wszystkie piec filmow i wszystkie sa swietne! Goraco polecam jakby ktos miala okazje. Glos oddaje na "The Door"..., bo nie moge inaczej...) /no to jak wszystkie sa swietne, to może nagrodzic wszystkie? Co Druhny na to?/ #Emciu, a gdzie to wszystko widziałaś? W kinie? W telewizji? Ja tu stosuję wyliczankę# Achievement in sound editing
** &&&&"Avatar" (20th Century Fox) Christopher Boyes and Gwendolyn Yates Whittle
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Paul N.J. Ottosson
#### ** "Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) Wylie Stateman
"Star Trek" (Paramount and Spyglass Entertainment) Mark Stoeckinger and Alan Rankin
"Up" (Walt Disney) Michael Silvers and Tom Myers
(
oddechy ludzi ukrytych pod podloga vs glosy zmarlych przodkow ukrytych w korzeniach Swietych Drzew. Czy mozna prosic o dwa rownolegle Oskary?) /a nie mowilam, zeby nie glosowac wedlug utartych schematow z Hollywood?/ #u mnie przeważył trzepot skrzydeł tych małych świecących cudeńków# Achievement in sound mixing
** "Avatar" (20th Century Fox) Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson and Tony Johnson
#### &&&& "The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Paul N.J. Ottosson and Ray Beckett
** "Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
"Star Trek" (Paramount and Spyglass Entertainment) Anna Behlmer, Andy Nelson and Peter J. Devlin
"Transformers: Revenge of the Fallen" (DreamWorks and Paramount in association with Hasbro, Distributed by Paramount) Greg P. Russell, Gary Summers and Geoffrey Patterson
(jak wyzej..., zawsze mam problemy z tymi kategoriami...Hihi...byle nie Transformers, sorry panie Spielberg...) /gdyby pod wplywem rozterek Emci Akademia nie mogla zdecydowac sie na jeden film, to proponuje sound mixing w “The Hurt Locker”, dla mnie bomba! PS A propos, gdzie jest Bromba?/ #szkoda mi było czasu na te wojny, ale zwiastuny ekstra; a gdzie mam być, przyganiał kocioł!# Achievement in visual effects
**** &&&& "Avatar" (20th Century Fox) Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham and Andrew R. Jones
#### "District 9" (Sony Pictures Releasing) Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros and Matt Aitken
"Star Trek" (Paramount and Spyglass Entertainment) Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh and Burt Dalton
(WOGOLE nie ma o czym gadac. Powinien byc tylko jeden kandydat i po krzyku i program by sie skrocil, phi) /hi hi, no co? Tak dla draki! Gdyby sie Akademia ocucila z tej awatarowej czkawki, auuuuu/ #a żeby się zaczkała! A my mieliśmy Orły. Dla tych, komu się otwiera, żarcik Maćka Stuhra z gali: http://www.tvp.pl/filmoteka/wywiady-i-w ... cz-porazki - KJ też jest w tym fragmencie, żeby nie było że my tu tylko o dupie Oskara# Adapted screenplay
"District 9" (Sony Pictures Releasing) Written by Neill Blomkamp and Terri Tatchell
"An Education" (Sony Pictures Classics) Screenplay by Nick Hornby
"In the Loop" (IFC Films) Screenplay by Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
#### ****"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate) Screenplay by Geoffrey Fletcher
&&&& "Up in the Air" (Paramount in association with Cold Spring Pictures and DW Studios) Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner
(Jezeli "Precious" nie dostanie Oskara to wychodze!) /ales mnie nastraszyla, Emciu! Nie chce, zebys wychodzila z wierszenki, to z braku laku, musze zaglosowac na Precious!/ #a ja na pocieszenie W chmurach, taki ostatni film to nie jest przecież. A zdaniem Druhen bohater przeszedł przemianę czy nie bardzo? Bo moim zdaniem nie bardzo# Original screenplay
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment) Written by Mark Boal
#### ***"Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) Written by Quentin Tarantino
"The Messenger" (Oscilloscope Laboratories) Written by Alessandro Camon & Oren Moverman
&&&& "A Serious Man" (Focus Features) Written by Joel Coen & Ethan Coen
"Up" (Walt Disney) Screenplay by Bob Peterson, Pete Docter
Story by Pete Docter, Bob Peterson, Tom McCarthy
(sorry milosniczki Braci Coen...Tym razem Quentin wstepuuje na podium! Hihi...moze powie przy odbiorze cos co wszystkich rzuci na kolana?) /Oki! Albercia pyta czy to jest film o żołnierzach w Iraku? A poszla ty won stroic sie na gale! PS no dobra Bronia, tera Ty!/ #jestem! Ostatni głos znowu w ciemno. Profesjonalizm to MY. Dzięki za spólkę bez o. o. W ogóle powiem Druhnom, że ostatnio szkoda mi życia na filmy, które podejrzewam, że mogą mi sie nie spodobać - starzeję się, czy coś. Pozdrawiam (znów) zimowo!#Jeszcze w ramach amerykańskiego, naiwnego happy endu coś o stereotypach: